Sunday, September 4, 2011

cemburu tapi tak buta

Asslamualaikum..
dah selalu sgt aku dengar orang cakap "cemburu buta, cemburu buta"...
dari generasi nenek moyang cucu cicit buyut embah lanang embah wedok semua ada  sampai lah sekarang ni hah..
lebih-lebih lagi kaum Adam di muka bumi ni la.
bila orang cemburu mesti mereka katakan cemburu buta. hadoi~
bagi aku pula, cemburu tu tak banyak yang buta! serius sikit gila.
dan perempuan akan cemburu bila rasa dirinya tergugat,
perhatian yang diberi teralih...
atau....................................................

ada insan lain yang kelihatan tertarik dengan orang yang mereka sayangi.(contohnye ;tersenyum2 simpul dengan kekasih hati, menngelabah tak tentu pasal, and macam2 la.. )
tak buta kan cemburu camtu?
aku tak reti nak terangkan camne..
tapi wanita yang pernah mengalami pasti memahami.
Aku sendiri tidak terkecuali lah..
yela aku kan wanita (dah umur 21 thn kira wanita la kan????) hehehe
mmg tipu la korang kalau kata tak pernah cemburu...
hati dan naluri wanita ni sangat kuat.
para penipu kat luar sana tu leh lupakan la kalau korang rasa nak tipu awek2 korang tu..
mereka boleh rasa..
itulah kelebihan wanita.

melalui pemerhatian aku. (dah macam ahli fizik la pulak) haha
ramai lelaki dah buat hati wanita berdebar2 disebabkan layanan baik mereka. 
sedangkan bagi lelaki itu hanyalah layanan sebagai seorang kawan..
hm..
mmg cite aku ni tonggang terbalik.
korang jgn la tension pulak baca benda ni.
entah. aku xtau nak cakap camne.
tapi lelaki,
fahamilah bahawa wanita itu cemburu kerana sayangkan kamu :)


10 comments:

  1. hey dear...ni entry sbb tgah cmburu ke ni syg :)

    ReplyDelete
  2. haish..
    itu la entri berdasarkan emosi..hehe

    ReplyDelete
  3. alamak terlupa sudah ajin. lagi beberapa hari je nak 21 tahun. lebih kurang halal lah~ hehehe

    ReplyDelete
  4. takde sape2 pn syue. cume terfikir sejenak pas tengok keadaan sekeliling. heee~

    ReplyDelete
  5. setuju jugak dgn nadia.. perempuan leh tau kalu bf dia menipo =)

    ReplyDelete
  6. perempuan ada naluri tersendiri. kdg2 kaum lelaki pun pelik camne kita leh hidu ape diorang buat. :)

    ReplyDelete
  7. kan2... huwaaa~ cyg yunie. hehehe~

    ReplyDelete