Monday, June 13, 2011

bahasa itu INDAH

hari ni aku tertarik dengan 1 laman web tentang perumpamaan dan peribahasa kita....
lepas aku baca semua perumpamaan tersebut, buat aku terfikir betapa bijaksana nye masyarakat zaman dahulu.
setiap perumpamaan yang timbul terus dijadikan panduan hingga sekarang.
okay...
aku jatuh cinta dengan bahasa kita...
indah~ :)
salah satu peribahasa/ peumpamaan yang sgt terkena kat aku ialah
Jangan sekali-kali berputus-asa,tetapi jika anda berputus-asa teruslah bekerja dalam keadaan itu'...
dalam situasi aku yang agkl sukar kat tempat prac ni adalah sekali dua aku fikir untuk give up. tapi dengan sabaris ayat di atas semangat aku seakan-akan pulih.. okay... aku tak boleh give up... aku mesti kuat kan???
bermakna sungguh sebaris ayat hikmat tersebut:)

Then adalah juga beberapa lagi baris ayat yang memukau pandangan mata aku ini.... take this as your notes through life. <3
*'Jangan bertengkar dengan orang yang kurang akal,nanti ia akan menyakitkan kamu dan jangan bertengkar dengan orang yang penyantun,nanti dia benci padamu.'
*Bersahabatlah dengan hatimu terlebih dahulu daripada bersahabat dengan orang lain.
=)))

No comments:

Post a Comment